Οι μαθητές/τριες της Β΄τάξης γράφουν για τη θεατρική παράσταση

ΝέαΔεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι μαθητές/τριες της Β΄τάξης γράφουν για τη θεατρική παράσταση

Πριν λίγες μέρες πήγαμε με το σχολείο μου στη Θεσσαλονίκη στη Μονή Λαζαριστών. Εκεί παρακολουθήσαμε μια θεατρική παράσταση με τίτλο «Σε μένα μιλάς;». Το θέμα της παράστασης σχετιζόταν με τον σχολικό εκφοβισμό και τη βία.

Αντωνιάδου Κωνσταντίνα, Β1

Η παράσταση αρχίζει με την κηδεία ενός παιδιού του Μάτσε(Ματίας), ο οποίος αυτοκτόνησε. Οι «φίλοι» του, ο Λάκη, η Μίνη και η Λάνα, ήταν εκεί και άφηναν λουλούδια. Η ιστορία εξελίσσεται αργότερα στο σχολείο, όπου έρχεται ένας καινούργιος μαθητής, ο Σβεν, και ο οποίος δε γνωρίζει τίποτα για την αυτοκτονία. Η Μίνη παίρνει τα παπούτσια της Λάνα και ο Λάκη το ποδήλατο του Σβεν. Όταν ο Σβεν μαθαίνει από τη Λάνα για την αυτοκτονία του Μάτσε, αρχίζει να καταλαβαίνει ποιος ευθύνεται. Ο Λάκη μετά από μια τυχαία επίσκεψη στο σπίτι του Μάτσε διαπιστώνει ότι ο πατριός του του ασκούσε σωματική βία, γι΄αυτό εκείνος ήταν εσωστρεφής. Στο τέλος αποκαλύπτεται ότι ο Λάκη είχε δίκιο και τα τέσσερα παιδιά γίνονται αχώριστοι φίλοι.

                                                                                           Τσακαλίδου Κατερίνα, Β1

Τελικά κατέληξα στο συμπέρασμα ότι για τα δυστυχή γεγονότα ευθύνονταν όλα τα άτομα που αποτελούσαν τον περίγυρο του Ματίας(Μάτσε). Αιτία ήταν η αφόρητη πίεση που ασκούνταν στο νεαρό, από τον εκφοβισμό των συμμαθητών του μέχρι τον ξυλοδαρμό του πατριού του. Ως αποτέλεσμα, ο Ματίας ωθήθηκε στην αυτοκτονία.                         Χατζηπασχάλης Θεόδωρος, Β2

[…] μου άρεσε που το έργο ήταν προσαρμοσμένο στη σύγχρονη εφηβική σχολική ζωή και αντικατόπτριζε τα προβλήματα των σημερινών εφήβων. Μου άρεσαν πολύ τα κοστούμια των ηθοποιών, καθώς ήταν μοντέρνα και με ζωηρά χρώματα.                     Νικάκη Κωνσταντίνα, Β2

 

Στην παράσταση άλλαζαν συχνά οι σκηνές. Όταν λοιπόν έπρεπε να αλλάξουν τα σκηνικά, έσβηναν οι προβολείς και οι ηθοποιοί μετακινούσαν τα αντικείμενα που χρειάζονταν για την επόμενη σκηνή. Την ώρα που έφερναν και έπαιρναν έπιπλα, ο dj που ήταν πάνω στη σκηνή έβαζε μουσική και μερικές φορές έπαιζε σαξόφωνο.                                            Τσακαλίδου Κατερίνα, Β1

 

Η μουσική επένδυση ανέδειξε το έργο σε μεγάλο βαθμό. Οι μουσικές επιλογές του dj και οι χορογραφίες των χορευτών break dance  μετέτρεψαν το έργο σε μια σύγχρονη και εύκολα κατανοητή παράσταση, η οποία παρείχε ένα αρκετά εντυπωσιακό θέαμα στο νεανικό κυρίως κοινό της. Επίσης, η δημιουργία ενός τραγουδιού ειδικά προσαρμοσμένου στις ανάγκες του θέματος ήταν μία εξαιρετική επιλογή , αφού έστειλε στους θεατές το κύριο μήνυμα της παράστασης.

[…]στόχος του θεατρικού συγγραφέα  ήταν η καταπολέμηση του άσχημου φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού, που είναι η μάστιγα της εποχής σε όλες τις εκπαιδευτικές κοινότητες.                                                                                                                    Χατζηπασχάλης Θεόδωρος, Β2

Το μήνυμα της παράστασης πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό, γιατί μας επισημαίνει ότι όταν έχουμε ένα πρόβλημα, πρέπει να το συζητάμε με κάποιον ενήλικα και  όχι να το κρατάμε μέσα μας.                                                                                    Τσακαλίδου Κατερίνα, Β1

Φεύγοντας ένιωσα προβληματισμένη για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι έφηβοι σήμερα, θυμό για το φαινόμενο του bulling και λύπη για το τραγικό τέλος του παιδιού.

Νικάκη Κωνσταντίνα, Β2

[…]το έργο μου προκάλεσε προβληματισμό σχετικά με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, που είναι πολύ έντονο στην εποχή μας, καθώς και συναισθήματα οίκτου και συγκίνησης για τις σχέσεις των παιδιών-ηρώων. Μπορώ να πω ότι ήταν μια από τις καλύτερες παραστάσεις που έχω δει και αν γινόταν να την ξαναδώ, θα χαιρόμουν πολύ!                                     Βογιατζή Στέλλα, Β1

© 2017 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΡΥΜΟΝΙΚΟΥ ΣΕΡΡΩΝ| ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ: ΣΠΥΡΙΑΔΟΥ ΣΟΥΖΗ | Developed by @kon_Design